Zoekopdrachten

Indien u op uw website een zoekformulier heeft kunt u in het CMS bekijken op welke woorden de bezoeker gezocht heeft. U ziet hierbij direct hoeveel resultaten de gebruiker te zien heeft gekregen.
Deze gegevens worden weergegeven voor de afgelopen 24 uur, de afgelopen week, de afgelopen maand of onbeperkt.

Aan de hand van deze gegevens ziet u dus waar vraag naar is op uw website. U kunt dus veelgezochte termen slim gebruiken. Wanneer u bijvoorbeeld producten toelicht of verkoopt via uw website kan een zoekformulier handig zijn. Zoekt een bezoeker via het zoekformulier bijvoorbeeld naar een product dat u aanbiedt op uw website, dan zou u kunnen overwegen dit product prominenter weer te geven op uw website. Zoekt de gebruiker naar een product wat u niet aanbiedt op uw site of waarover u geen informatie heeft, dan kunt u overwegen om dit product toe te voegen aan het assortiment.

Deze gegevens kunnen voor u ook andere interessante gegevens opleveren. Wanneer een bezoeker veel zoekt op een product dat u aanbiedt zal de bezoeker uiteindelijk bij het product uitkomen. Merkt u vervolgens dat er geen conversies plaats vinden voor dit product, dan kan het zijn dat uw prijsstelling misschien niet goed is. (Natuurlijk kunnen ook andere factoren een rol spelen)

Als aanvullende module bieden we de module "Zoekwoord suggesties". Doormiddel van deze module kunt u de zoekresultaten bijschroeven en bepaalde resultaten toevoegen voor woorden, typefouten van de bezoeker afvangen, producten extra onder de aandacht brengen. Kort gezegd wilt u zoveel mogelijk voorkomen dat de bezoeker geen resultaten ziet wanneer hij zoekt. Deze module is een zeer krachtig instrument waarmee u de bezoeker een gewenste richting op kunt sturen. Lees meer over de module "Zoekwoord suggesties"