Google AdWords
Indien u gebruikt maakt van Google AdWords is het mogelijk de statistieken hiervan terug te zien in het CMS. (
Meer informatie over online adverteren via Google AdWords). In het overzicht van Google AdWords is direct een overzicht beschikbaar met daarin een kalender die 2 maanden omvat. Hierin is het mogelijk een specifieke datum te selecteren, of 2 datums waarbij de hele range ertussenin ook geselecteerd wordt. Wanneer hierna geklikt wordt op "Toon selectie" worden de statistieken van die datum of datumrange getoond.
Afbeelding: 23 t/m 25 juni 2007 is geselecteerd in dit voorbeeld.
AdWords overzicht gemiddelde
In het witte vlak wat nu verschijnt onder de kalender wordt het gemiddelde berekend over de gekozen periode. Van links naar rechts zijn achtereenvolgens zichtbaar:
Afbeelding: Adwords gemiddelde over een geselecteerde periode
- Bezoeken (Aantal bezoekers via de AdWords advertenties)
- Vertoningen (Aantal keer dat de advertentie getoond is)
- Klikken (Aantal keren dat er op een advertentie is geklikt)
- Kosten (Totale kosten van de advertenties van deze periode)
- Doorklik percentage (percentage van de vertoningen dat een doorklik genereert)
- Kosten per klik (Gemiddelde kosten per klik)
- Opbrengst percentage (Wat heeft de campagne opgelevert in verhouding tot de investering. Alleen beschikbaar indien opbrengst meetbaar is)
AdWords overzicht per dag
Onderaan de pagina wordt van de geselecteerde periode een overzicht gegenereerd in tabelvorm waar per dag een aantal dingen zichtbaar wordt. Van links naar rechts is zichtbaar:
Afbeelding: Adwords gemiddelde over een geselecteerde periode, per dag weergegeven
- Datum (Spreekt voor zich)
- Bezoeken (Aantal bezoekers via de AdWords advertenties)
- Vertoningen (Aantal keer dat de advertentie getoond is)
- Klikken (Aantal keren dat er op een advertentie is geklikt)
- Kosten (Totale kosten van de advertenties van deze periode)
- CTR (Click-trough-rate - percentage van de vertoningen dat een doorklik genereert)
- CPC (Cost-per-Click - Gemiddelde kosten per klik)
- ROI (Return-on-investment - Wat heeft de campagne opgelevert in verhouding tot de investering. Alleen beschikbaar indien opbrengst meetbaar is)