Gastenboek
In het CMS is ook een module opgenomen waarmee u uw gastenboek kunt
onderhouden. Met een gastenboek kunt u wat interactie met uw klant creƫren. Wanneer u bijvoorbeeld een restaurant heeft of bijvoorbeeld optredens verzorgt kunt u reacties van bezoekers ontvangen. Voor toekomstige bezoekers van uw site kan dit tevens dienen als indicatie voor de kwaliteit van uw diensten. Natuurlijk kan het ook voor uzelf leuk zijn reacties te ontvangen.
Een gastenboek vergt wel wat onderhoud, er zullen waarschijnlijk ook wel eens wat minder leuke berichten in komen of een bericht van iemand die zijn eigen site wil promoten. Tegen spam is het gastenboek zo goed mogelijk beveiligd, maar iemand die zijn bericht kwijt kan, heeft die mogelijkheid wel.
U heeft de volgende mogelijkheden:
Bericht wijzigen
U kunt een reactie van een bezoeker wijzigen door in het overzicht op "wijzigen" te klikken. In de meeste gevallen is dit alleen nodig wanneer er ongewenste informatie in het bericht staat. U kunt er in dat geval ook voor kiezen het bericht te verwijderen. Wijzig niet zomaar reacties van bezoekers.
Bericht verwijderen
U kunt een reactie van een bezoeker wijzigen door in het overzicht op "verwijderen" te klikken. Doe dit alleen wanneer het bericht ongewenst is. Is de reactie wel voor u bedoeld, bedenk dan ook dat de bezoeker niet voor niets reageert, wis de reactie niet zomaar.
Reageren op een bericht
U kunt een reageren op een achtergelaten bericht. Bezoekers kunnen dit vaak wel waarderen. U laat hiermee merken een reactie te waarderen